Kärleksmums♥

sjuuuuuuukt goda!
kan jag faktiskt STOLT säga :)



Kärleksmums
ala Rebecca

Till kakan:

200 gram smör eller margarin
1½ dl vatten
4,5 dl socker
4,5 dl mjöl
5 ägg
3 msk kakao
5 tsk vaniljsocker
3 tsk bakpulver

- Sätt på ugnen på 200 grader. Smält smör och tillsätt vattnet i en kastrull.
- Vispa ägg och socker pösigt, lätt att göra för hand med en vanlig visp.
- Blanda de torra ingredienserna och vänd ner i sockerblandningen. Tillsätt smörblandningen.
- Häll upp i en långpanna (plåt med höga kanter) med bakplåtspapper i botten.
- Grädda i ugnen ca 20 min. Ha lite koll, bättre för kort än för länge.

Till glasyren:

150 gram smör eller margarin
5 msk kallt kaffe 
4 tsk vaniljsocker
4 msk kakao
Lite florsocker eller annat som "förtjockar". Smält mörk choklad är lyxigt att ha i också men det hade jag tyvärr ingen hemma idag.

- Smält smöret och tillsätt sedan övriga ingredienser. Rör ner florsocker eller annat likvärdigt tills glasyren får en någolunda tjock konsistens.
- Bred sedan över glasyren när kakan svalnat något.
- Strö över kokos och skär sedan fina fyrkanter.


- Taget av Stinalee.se



Har varit på ICA Maxi o handlat idag :)
Har nyss bakat klart nu, mums!
Och snart ska jag åka o handla igen m mamma.
Sen blir det träning - ska bli underbart skönt!♥

Ha en underbar dag, puss


Kommentarer
´malin

Sv: karin har typ tagit hur mkt kläder som helst, sen ska marie komma och titta också ;) Men jag har ett par skitsnygga hängbrallor som jag inte kan ha! tänkte sälja dom för 150 kr, kostar egentligen 800 kr ! såååå jävla snygggaa ! ;D

2010-06-07 @ 22:29:37
URL: http://malinsundbeerg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0