R.I.P HASSE FLOBERG

R.I.P Hasse Floberg,
idag är det två år sedan du togs ifrån oss, två år av sorg!

21 augusti
2007 skulle bli en helt vanlig dag, trodde jag.
jag gick i skolan på dagen, allting var ju som vanligt.
på kvällen drog jag in på träning i Forsbacka, tränade och bara hade skoj :)

när jag går in i omklädningsrummet så har ser jag att jag har fått sms av Hanna, "undra va hon vill" var det enda jag tänkte..
i smset står det ungefär " Rebecca, har Kerstin ringt till dig?", jag svarar bara "Nej vadårå?", Till svar får jag något i stil att hon inte vill ta det på telefon och att jag ska vänta tills Kerstin ringer. Men på något vis så lyckas jag få det ur henne, och hon ber mig sätta mig ner (kommer inte ihåg om vi pratade med varandra i telefonen eller fortfarande smsar).
Då kommer orden, som man bara inte tror på, som om det bara var något dumt skämt..

" Rebecca, Hasse Floberg har dött!"
dom orden ekar i mitt huvud ännu idag!!

Det enda jag kommer ihåg är att jag vänder mig om och att Lina Fahlberg står bakom om mig och jag bara kastar min in i hennes armar. Sen ringer pappa och ska precis berätta, fast jag visste ju redan?
(Kerstin hade bestämt att hon skulle ringa till föräldrarna till alla ungdomar så fick föräldrarna prata med barnen! Men jag hade ju lyckats få ur det ur Hanna)

Den dagen då handbollen aldrig mer skulle bli sig lik, aldrigaldrig mer..

Det jag vill säga är att man ska vara snäll mot varandra, ta hand om varandra, för det kan gå så OTROLIGT fort.

Hasse Floberg, du togs ifrån oss alldeles för fort.
Från din familj, släkt, vänner och handbollen..
Du är ju handbollsKUNG, det vet vi alla.
Och jag saknar dig bara mer och mer..
Handbollen blir sig inte likt utan dig, man får inte se dig komma
ner till seniorträningarna och ha den där blicken som ser ut att betyda att vi ska ha skojj!
Att ha skojj, fast ändå blev du lite irriterad när det inte gick som du ville. ;)
Och jag får aldrig mera se det där STENHÅRDA, och jag menar verkligen STENHÅRDA skottet med vänstern, och dom satt alltid uppe i kryssen (om inte lååååångt över målet ;)), och jag får aldrig höra dig säga "pivot" till alla som ska spela linje. Och jag får aldrig mer höra dig peppa mig när vi spelar med seniorerna, och kanske hjälpa mig med ett litet fel som gör STOR skillnad.
Vill bara att du ska veta Hasse, du är så grymt saknad!

SNÄLLA KOM TILLBAKA!<3
dg

Nu vill jag bara säga en sak till:

GRATTIS TILL TOKSTOLLAN MALIN GUSTAVSSON SOM BLIR 40 ÅR IDAG!
GRATTIS GUMMAN!<3


OCH

GRATTIS TILL HANNA SÖDERQVIST SOM BLIR HELA 6 ÅR IDAG! :D<3


annars förtillfället så ska jag gå upp och göra mig klar nu.
ska till alborgen idag, och sedan ska jag nog tillbringa mycket av min tid ikväll uppe hos Hasse.

<3
/ RebeccX


Kommentarer
ica

händer det något kul idag då?



trist om det där med Hasse :(

2009-08-21 @ 08:13:19
URL: http://icaslife.blogg.se/
ica

igår så var jag ute och mötte upp en av mina seglings kompisar som åkte hem idag och vi mötte upp några till, åt middag och sedan bio och sen sist så blev det några timmar på Donken då vi bara snackade och snackade :)

2009-08-22 @ 16:31:09
URL: http://icaslife.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0