Förändring, traditioner - Livet

jag sitter hemma i sängen, har bullat upp kuddar bakom ryggen mot väggen och funderar..
huset knäpper i varje hörn i varje rum, mysigt eller läskigt? jag vet inte.
idol är på i bakgrunden. jay eller minnah, helt oväsentligt. samma sak varje år.
vad spelar det för roll om vem som vinner egentligen?
det finns annat som är så otroligt mycket viktigare.

snart är det jul.
hur firar man en "riktig" jul? med familj, vänner och släkt?
med eller utan alkohol? vad är rätt och fel?
finns det något som är rätt eller fel?
så många funderingar och så många olika traditioner. jag längtar tills jag kan få göra mina egna traditioner.
det är sånna saker jag börjar fundera på nu runt jul.

tänk alla människor som inte "har råd" att fira jul?
för vissa människor handlar det om att inte veta om man har råd att köpa en iPhone eller bärbar dator till sitt barn.
för andra handlar det om vad man ska välja, julmat eller julklappar? för man har inte råd med båda.
pengar är inte allt, men det är mycket.

så många tankar och känslor, ibland får jag känslan av att jag skulle vilja rädda hela världen.
varför inte?
man kan väl börja någonstans, alla är värd ett bra liv. ALLA!
speciellt alla underbara barn. för barn är det bästa som finns!

det här känns bara rörigt nu, så jag sätter punkt här.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0