Varför varför varför?

Varför dömer man människor?
Varför dömer man människor det första man gör när man ser dem?
Varför bestämmer man sig från första stund om de är elaka, trevliga, söta, fula eller något annat?
Man kanske ska börja ge folk en ärlig chans, visa insidan. Deras rätta jag!
Jag tycker ju själv inte att det är roligt att bli dömd utan att få en chans att öppna munnen och berätta vem JAG är.
Det tror jag inte att någon av er heller tycker.
Och ingen människa i världen vet ju bättre vem jag är, än jag själv! Right?
Alla borde ge det en chans, försöka låta bli att döma nästa människa du möter.
Ge personen i fråga en chans! Jag kommer iallafall att FÖRSÖKA göra det..

En andra chans är också något jag funderat över många gånger.
Om jag har tagit fel beslut någon gång, sagt något elak, varit eller gjort något på fel sätt och sedan ångrat mig.
Är inte jag värd en andra chans då?
Jag själv är beredd att ge andra människor en andra chans, för ALLA människor kan göra fel,
säga fel, göra misstag och sedan ångra sig.
Ingen är perfekt!
Inte ens DU!

Jag tänker iallafall ge alla människor en chans.
Även människor som en gång sårat mig eller som jag verkligen inte tycker om.
Jag ger dem en chans!
Fast människor som jag redan gett flera chanser, de har gjort sitt.
Man måste kunna gå vidare, och det har jag gjort.
Men EN andra chans är ALLA värd..

Keep on going people!
Livet blir så mycket bättre om man bara ger det EN CHANS!

Ha en trevlig lördag och tänk på det jag skrivit :)
rebecca♥


Kommentarer
mmmmmmmmickis

helt rätt pöllan!

2010-10-09 @ 12:41:46
Rebecca

jag vet! ;)

2010-10-09 @ 16:09:45
URL: http://rutigarooth.blogg.se/
´malin

Att göra fel är mänskilig, och sälklart ska man ge personer en andra chans!

2010-10-12 @ 15:20:34
URL: http://malinsundbeerg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0