Något som hände för så länge sen

"jag ser solen lysa utanför fönstret, snön på taken som sakta sakta smälter bort.
barnen som leker i den sista snön som ligger kvar, föräldrar som stressar runt på stan.
min tid har stannat, allting står stilla. klockan slår inte mer idag.
men tankarna är vildare än vanligt, vad har framtiden att ge mig?
vad har du att ge mig? kärlek, trygghet och en familj?
jag har redan sett alla hemska inslag livet har att ge, alla blöta kinder
och alla hatiska ord om hur värdelös en människa kan vara.
livet har redan gett mig alla de hemska sakerna, men frågan är vad framtiden har att ge mig?
det är frågan jag ställer mig själv varje morgon, varje dag o varje kväll.
varför chansa och ta det osäkra före det säkra?
jo, för att annars kan man aldrig något vinna.
jag är bara 17 år gammal, men har sett en hel del.
jag har delat vardagen med min första kärlek och 2 barn.
jag har älskat varje dag, älskat så jag trott att hjärtat blödde.
sett barnen lekt och varit lyckliga, busat med mig o deras pappa.
glädjen som glittrar i barns ögon är outbytbart, jag kommer aldrig att sluta älska.

men nu börjar klockan slå och vardagen är tillbaka, och nu står jag här..

ensam, förvirrad och ledsen"

-

hej mina fina!
dikten ovan skrev jag för många månader sen. stämde så bra in på allt!

idag har jag haft praktik, mysig dag med alla mysiga människor på KappAhl. ååh så jag trivs!
mitt X trampade in och ignorerade mig duktigt. men det är väl så man gör när man varit tillsammans i 2,5 år. märks väl hur mognads graden är olika på människor, eller så var det flickvännen som styrde över det hela.
hur som helst så var det bara omoget! (som vanligt vill jag nog säga)
nog om det.

efter praktiken, som för övrigt slutade 17.30 så åkte jag hem för lite käk. potatis och köttbullar - det var vääääldigt länge sedan o vääääldigt gott! sedan tog jag bilen och plockade upp bästa sara för lite skit snack över en glass (för min del) och käk för hennes på donken :) trevligt!
och nu sitter jag vid datorn, vilket jag har gjort sedan jag kom hem :)

jag vill så gärna plocka lite i mitt rum innan jag ska sova, men det vill inte min kropp som är alldeles för trött. kanske inte är så konstigt när jag har varit vaken i 17 timmar nu..

så nu ska jag snacka lite skit med några på msn, sen blir det sängen för mig.

godnatt!



du är den enda som förlorar på det här babe!


Kommentarer
emelina

Haha japp =)

2010-09-21 @ 00:13:24
URL: http://emelinasjostens.blogg.se/
Linn

Men du. visa mig istället då.. Dig är väl den sista jag skulle tro på.. Ge mig bevis..

2010-09-21 @ 18:30:47
frida

underbart fin text syster<3

2010-09-22 @ 14:05:13
URL: http://karinfridarooth.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0