Jag saknar dig



Ikväll har jag varit på bio med Sara, vi såg självklart filmen ovan.
Jag saknar dig

En helt fantastisk film, den var så otroligt hjärtskärande.
Jag grät mig i genom hela filmen, log och skrattade ibland men det var många många tårar..
Jag tänkte på min lillasyster hela filmen, hur klarar mig sig i genom sådan sorg?
Att mista det vackraste och sköraste man har. Att bli lämnad ensam?
Att från en sekund till en annan vända ett liv helt upp och ner? Så orättvist!
Och precis som det står på "affischen" ovan - Hur överlever man att förlora en del av sig själv?

Jag kan inte låta bli att på något vis vara stolt över alla människor som verkligen orkar vara stark, vara sig själv och klara sig i genom allt ont som händer.
Jag önskar även att jag hade förmågan att ta bort all smärta i världen, allt ont och allt som skadar. Jag önskar att jag hade förmågan att laga brustna alla hjärtan och torka alla tårar. Livet är orättvist!
Det har jag lärt mig hittills i livet, för många människor rycks i från oss. Alldeles för tidigt!
Det är inte rätt och det är inte okej.

Var rädd om det du har, var rädd om det vackraste du har.
Var rädd om din familj, dina vänner och allt det vackra och fina du har!
Man vill aldrig aldrig vara ensam, aldrig!

Min allra käraste syster, jag skriver de här till dig.
För att du är verkligen det finaste jag har, vad vore jag utan dig?
Vad vore jag utan våra skratt? Utan alla tokiga och knasiga minnen med dig?!
Vad vore jag utan dig vid min sida, utan alla kloka ord du säger - utan att du ens vet om det!
Utan dig är jag luft, jag älskar dig i all evighet, varje minut och sekund. Aldrig utan dig!
Även om jag är långt borta så finns jag alltid nära, jag älskar dig Frida. Nu och föralltid! ALLTID!
Din syster håller din hand en liten stund, men håller ditt hjärta genom hela livet


Du & jag mot världen - BigsisLittlesis


Kommentarer
Lillasyster

Jag älskar dig Rebecca!

Hur mycket vi än bråkar eller tjafsar så kommer du alltid vara världens finaste och bästa syster. Det vet du! Tack för allt du gör för mig och allt du gjort för mig. Jag är så glad över att du alltid finns vid min sida när jag verkligen behöver det. Tack för allt stöd! Jag älskar dig <3

2011-08-20 @ 18:48:41
URL: http://fridarooth.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0