Otursdag?

Hey yo!
Dagen började med att väckarklockan/alarmet inte ringde. Jipppiiieee!
Mammi kom och väckte mig 5 min innan jag skulle skjutsa henne till jobbet.
(Jag brukar aldrig komma upp från mitt rum, förrän 5 min innan vi ska åka)
Så det var bara att slänga sig upp och klä på sig lite snabbt.
Skjutsade mamma till jobbet och sen skyndade jag mig hem för att byta om, fixa mig och sedan bege mig till plugget för att berätta för mig lärare att jag var tvungen att åka till tandläkaren på Gävlesjukhus.
Kom ju på IGÅR att jag skulle dit idag.

När jag var påväg ut från skolan så snubblade/halkade jag på översta trappsteget på trappen och föll handlöst ner mot marken. Som tur var - INTE på trappstegen. Landade iallafall på magen och högra benet.
Höll upp huvudet, min iPhone och mitt vänstra ben. Haha. iphonen var tydligen viktig ;)
vä. ben håller jag ju upp automatisk med tanke på att det har varit skadat så blir det en automatisk reaktion tror ja.. väl uppe igen så såg jag småbruttor som stod o garva. Alltid gör det nån glad - man ska bjuda på sig själv!

Anyway, gled ju på marken med allt jävla grus. Så har rivsår på magen och är sjuktsvullen på benet.
Skoj?!
Tog mig iallafall in till Gävle sjukhus.
Träffade tandläkaren och nån sköterska. Snackade om min op. som jag ska göra i mars.
Sen säger sköterskan: Du ska gå ner på labbet för att ta ett blodprov.
(WHAAAAT?!?!?!?! Jag ringde fan speciellt in till tandläkarn igår för att kolla om jag skulle ta prover imon, för isf ville jag ha mamma med mig. Är vidrigt rädd för nålar! Och igår sa dom att jag inte skulle ta några prover idag!)
Liiiite less jag blev då!

Gick därifrån och gick o satt mig i en soffan inne i stora entrén. Skit skrajj och vägrade gå till labb. Ringde mamma massor av gånger - inget svar. Efter ca. 40 min tog jag mig i kragen och gick ner till provtagningen, tog en kölapp o satt mig ner. Blev inkallad efter kanske 10 min, kändes dock som 4 år...
Fick sätta mig i nån ful obekväm stol, och på bordet bredvid låg massa nålar/kanyler och massa olika plaströr med olika färger på "korkarna".
Obehagligt!
Tjejen som skulle göra det där oooobehagliga sticket, satt och fyllde i massor av papper.
Sen kollade hon på min arm och kände efter nån blodådra att tömma på blod - både en, två, tre och även fyra gånger.
Sen stack hon, tjena! Ett myggstick gör fan ondare. Där hade jag slösat 40 minuter(!!!!) av mitt liv på att sitta och oroa mig över ett förbannat myggstick. Och så var det sjukt mesigt. Snacka om slöseri med tid!

Aja, jag överlevde. Har precis kommit hem och sitter och tycker synd om mitt ben som har fått en rejäl smäll.
Kan väl säga som så - att det har inte riktigt varit min dag idag. Trots att blodprovet var som ett myggstick.

Jag är överlevande än så länge iallafall.
Men nu ska jag vila, känns som om att de har tömt hela min kropp på blod. För jag är trött.
Haha!

Ha en fin dag gott folk!
Puss


Bildbevis ;)

Nu är det bara att vänta på min op i mars, äckligt nervös!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0