Kärleken är oftast närmre än du tror..


Studentmorgonen, 10 juni 2011
minne för livet


Inspiration

Det är inte ofta jag sitter vid datorn, men när jag väl gör det kan jag fastna här i TIMMAR.
Jag läser bloggar i mängder och får inspiration i samma mängd om inte mer.

Många bloggar som jag läser är "djupa". Eller ja det känns som om att man kommer nära inpå livet på den som skriver. Ren och skär sanning. Kanske är det så?

När jag var utomlands och gick o la mig så låg jag alltid och funderade en stund.
Jag kunde helt enkelt inte sova. Ibland tänker jag alldeles för mycket.
Men jag har klurat på samma saker så många gånger. Vänt och vridit. Funderat och klurat.
Vad var det som hände? Varför hände det? Varför tog jag det där beslutet? Varför tänkte jag sådär? Varför mådde jag inte bra? Varför varför varför?


Suck.
Jag tappade tråden.
Men EN sak vill jag iallafall ha sagt
Ta hand om alla barn därute, barnen har inte valt att bli födda.
Barn väljer heller inte sina föräldrar. Barn är det mest fantastiska och det vackraste vi har här i livet! ALLA barn har rätt till att må bra och att få vara just det; BARN! Så låt dem få vara barn och ta hand om dem♥♥♥

Jag har tyvärr inga bilder från Tunisien att slänga upp ännu. Hoppas Lina rappar på lite snart och slänger in dem på min dator! ;)

Veckan i tunisien var iallafall helt underbar, mycket värme och en helt okej bränna ;)
Träffade trevligt folk, både trevliga tunisier och trevliga svennar ;) Jag är tok nöjd med resan!
Igår tog jag mitt pick o pack och flyttade upp till Bollnäs. Läskigt.
Men jag trivs helt okej. Gjorde mitt första riktiga jobbpass igår också :)
Eftermiddag 15.45-21.30. Gick bra tycker jag! :) Idag jobbade jag 07.00-15.45, men blev inte klar förrän 16.20. Tog sedan tåget hem till Sandviken.

Blir mycket åkande men jag vill mysa och ha det bra med min fina familj. Och sen måste jag tvätta efter resan, har inte hunnit det ännu. Så det står på schemat! Ska även ladda inför helgen. Jobbar heeeela helgen, OB heeela helgen. LOVELY!
Jag och Sara (som ja jobbar med) ska baka en tårta till fredag. Haha!
Jordgubbstårta, de är ju faktiskt midsommarafton! ;)

Nu ska jag dricka lite te, njuta av tystnaden sen lägga mig i min fina sköna underbara dubbelsängen och bara ta det lugnt o förhoppningsvis sooooova! Sovmorgon imorgon♥ Ikea tripp på eftermiddagen! Behöver inhandla lite.

Peace and Love
, Rebecca



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0