Kyckling i sötsur sås


Bilden är tagen från google.se


Recept på gårdagens mat :) Muuuums!
2 portioner
♥ 2 kycklingfiléer
♥ Salt, peppar
♥ Rapsolja
♥ 1 burk skivad ananas i juice (jag valde att bara ha i juice, eftersom att varken jag eller mamma är förtjust i anans i mat)
♥ Majsstärkelse (jag använde mjöl ist, och det gick minst lika bra)
♥ 2 tsk sweet chilisås
♥ 2 tsk kycklingfond
♥ En halv röd paprika
♥ En halv grön paprika (jag valde att använda gul ist)
♥ 1 dm purjolök

Gör så här:

Strimla filéerna och stek dem i en het stekpanna med olja. Receptet säger att man bara ska göra det i 5 min. ALDRIG säger jag! Mycket längre tid!
Jag är kass på att titta på recept och slänger i allt efter hur jag tycker. Dessutom så var 2 tsk sweet chilisås alldeles för lite för min smak ;) Så smaka av ;)


Tog mig i kragen och tog en bild på receptet.
Så varsågod! MUUUUUMS!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0