Du har vaknat i fel säng, du har vart kär




Ibland kan jag komma på mig själv med att jag sitter och funderar, att jag är borta i en helt annan värld.
Ibland måste man nog få försvinna bort, tänka och klura lite. Känna efter lite..
Vissa dagar känns allt riktigt tungt. Tegelstenar i bröstet, en tyngd på axlarna och en klump i halsen.
Livet känns många gånger alldeles hopplöst. Och många gånger har jag frågat mig själv - Vad går det här ut på? Varför ska livet göra ont?
Jag har klivit snett, jag har haft ett brustet hjärta och en känsla av att jag har fått nog.
Jag har varit med om mer än vad jag många gånger önskat. Men jag står ju här i dag, jag har lärt mig, jag har förstått allvaret i många svåra och tunga saker. Men det är inte alltid så lätt att veta vad rätt och fel är. Ibland är gränsen oerhört tunn.
Många gånger så har jag lärt mig saker från andra människor, äldre människor. Men många gånger har det lärt mig alldeles knasigt. Sagt "Det här är rätt", fast jag nu efteråt har insett att det var alldeles knasigt och jätte fel. Att det bara har sårat mig och gjort mig illa. Men man gör ju alltid sina egna val här i livet, och jag valde att lyssna men tänka sig vad tokigt det kan bli.

Många gånger har jag funderat på det här med att människor kommer och går.
Alla människor lämnar ett eller annat spår efter sig. Vissa lämnar stora, jobbiga och svidande(?) sår efter sig. Folk försvinner ur ens liv, och kanske dyker upp igen senare. Livet rullar på, livets kära gång..

Jag har också klurat lite på det här med att man ska lära sig att lita på människor.
Jag har blivit tvungen att lära mig igen. Blir man en gång sårad/lurad så är det svårt att lita på någon igen. Men ja jag har lyckats lita på människor igen och det är UNDERBART!
Jag vill många gånger tro gott om alla människor, för jag tror att alla har något gott i sig. Trots allt!
Många gånger har jag fått äta upp det.


Jag känner just nu att jag håller på tappa tråden, så jag avslutar nog här.
Vill bara säga att jag är så förbannat glad att jag har Sara Brodin som min bästa vän.
Jag älskar dig och vill aldrig förlora dig!
Du har förändrat mitt liv till det bättre och
jag är så oerhört glad att jag har dig i mitt liv! ♥♥♥


*Jag hade skrivit en text här, men ångrade mig lika snabbt.
Jag håller de djupaste känslorna inom mig nu..
Jag saknar dig, jag saknar våra samtal - Du var som min bästa vän!*

Alla drömmar slår inte in, och man kan inte alltid få det man vill ha.


Du har vunnit & förlorat, du har sett dig själv i spegeln
Du har vaknat i fel säng, du har vart kär
Och framtiden väntade som en farlig gåta
Man har bråttom dit, sen är man där

I en stad som får en att bli större än man är
Men i en ålder som sätter allt på jorden
Jag trodde att jag visste vem jag var och vad jag ville
Men nu skulle jag inte välja dom orden


Kommentarer
Sara

<3 så fina ord du skrivit om mig gumman ! du är min bästa vän, jag älskar dig ! <3

2011-05-09 @ 16:21:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0