Barn som blir stora och så julkänslor...


Ge mig jul och SNÖ!

Godmorgon alla fina stjärnor därute! :)

Klockan ringde kl. 7 imorse, jag gick upp 20 över :)
Tänkte gå upp och ta en dusch, öppnar dörren och i trappen strax utanför så håller gosbebisen Leo på att klättra upp för trappen alldeles själv. Han hade bara ett steg kvar upp till mellanvåningen, haha. Storasyskonen hade glömt att stänga grinden nere och Leo är ju självklart snabb att se det och passar på att få prova lite själv ;) Lilla killen blir stora killen nu! Han blev jätte ledsen när jag bar ner honom till pappa. Haha :)

Jag har nyss tagit en dusch nu iallafall, nu sitter jag i min säng och tar det lugnt. Ska möta upp Madde om 1 timme och 20 min, så lite till kan jag få lata mig. Är faktiskt skönt att gå upp o ta en dusch tidigt på morgonen. Man vaknar till liv! Men ärligt talat så längtar jag hem alldeles otroligt.
Jag skulle vilja gå upp kl. 05.15 med min mamma innan hon ska till jobbet och bara sitta och dricka kaffe med henne på morgonen och bara iaktta henne när hon sitter där vid köksbordet med sitt korsord och det är tyst i hela huset. Utanför fönstret snöar det lite lagomt och det är alldeles kolsvart.. Julstjärnor och adventsstakarna lyser i fönstrena.. Det var en helt vanlig vardagsmorgon när jag gick i skolan förra året och alla tidigare år, och konstigt nog vaknade lite för tidigt. Men då njöt jag inte av det. Nu skulle jag göra vad som helst för att få vara där, bara för idag

Jag längtar till jul nu! Det är Rebecka som har fått in mig på det spåret.
Jag vill busa i snön med massa barn, leka med vovven, mysa i soffan med varm choklad, se snön falla från himlen, öppna julklappar, träffa min fina familj, mysa med mina systrar, titta på Kalle Ankas jul och Kan du vissla Johanna?, jag vill fika med pappa på julaftonsmorgon, jag vill ha jul med alla som betyder något för mig, jag vill känna julkänslan och bara njuuuuta♥♥
Jul, ge mig jul!

Jag har klurat lite på julklappar och så.. Jag är nästan helt klar till pappa och lillasyster Frida♥
Till mamma och Lina har jag inte ens börjat ännu, inte till storebror heller..
Till mamma och storebror är det så jäkla svårt, vad köper jag åt dom. Jag vet ungefär vad jag vill ge till mamma, men till big brother då? Don't know! It's to hard..
Sen har jag inte köpt något åt barnen här heller än, 4 st + föräldrar.. Blir en del julklappar som ska inhandlas :) Jag ska också köpa åt Alvin och Vera. Hjälp va mycket jag ska handla nu! :P Dags att börja nu! ;)
Och åt Magnus... Haha! Blir dyrt de här! :)
Min kära vän Sara är jag klar åt, förutom att jag vill köpa en födelsedagspresent också :)
Men jag hinner, jag åker hem den 23 dec så :)

Många tankar och mycket grejer som ska köpas! :)
Men som sagt, det är tur att jag åker hem så pass sent, haha! Men i helgen ska vi ha julklappshandling. Jag, Madde och Rebecka. Myspys! :)

Nu ska jag iallafall börja göra mig i ordning, ursäkta om inlägget blev rörig. Skrev bara allt som kom upp i huvudet! ;) Haha!
Ha en fin dag allihopa!
Puss


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0