AuPair♥

Godkväll/natt allihopa! :)
Eftersom att jag verkligen inte kan sova just nu så tänkte jag skriva om hur jag fick mitt AuPairjobb.
Fick en förfrågan om det alldeles nyss, så varför inte :)
Förresten, tack för de fina orden om bloggen Emma

Jag fick mitt jobb genom att min mamma hittade en annons på internet, från en tidning i Västerås.
Jag mailade tjejen i annonsen och fick svar, jag var på intervju i juli.
I augusti blev jag uppringd och 4 september satte jag mig på flyget mot nya äventyr i stora vida världen, England.

Jag vet att det finns mångamånga olika sätt att komma i kontakt med värdfamiljer.
Mitt första tips är aupair-world.net, där har jag kikat runt tidigare och hittat många bra familjer.
Men det handlar ju ganska mycket om vad man själv vill få ut av sin tid i tex. England som AuPair :)
Lite att tänka på..
♥ Vill man bo i en helsvensk, halvsvensk eller helengelskfamilj? Eller någon annan nationalitet?
♥ Hur många barn vill man ta hant om? 1, 2, 3 eller kanske 4?
♥ Vart i London vill man bo? Har du några krav?
♥ Hur mycket vill/ska du jobba?
♥ Ska du hjälpa till att städa? Hur mycket?
♥ Hur mycket lön får du? Om du jobbar extra, hur mycket får du då i timmen? Eller får du ut ledighet istället?
♥ Vill du plugga engelska? Finns det skolor i närheten?
♥ När du väl hittar en familj, personkemi är jätte viktigt! Ni ska ju faktiskt bo under samma tak :)
♥ Prata med deras gamla AuPair! Jag har själv inte gjort det, jag vet faktiskt inte varför. Men det är verkligen ett tips, de känner ju familjen jätte bra! :) De har säkert några värdefulla tips om allt möjligt :)

De här är nog bara lite utav allt man vill ha svar på :)
Om det är något mer ni funderar över, tveka inte att höra av er! Jag svarar såå gärna såå på frågor ang. mitt jobb i England :)

Men får ni chansen att åka, att flytta till England. Tveka inte! Ta den, det är ett äventyr ni aldrig kommer att glömma! England är så likt Sverige, men samtidigt så olikt! England är underbart, London är underbart! Pröva era vingar, vad har ni att förlora? Nothing! So just do it!

Nu ska jag krypa ner i min sköna säng och försöka få lite sömn.
Nervös inför morgondagen, vill inte riktigt åka hemifrån. Kommer sakna alla!
Godnatt stjärnor!
Puss

'Du får mig att le bara utav att tänka på dig..'




Pam, jag och Rebecka när vi jobbade en kväll på Svenska skolan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0