A thousand miles seems pretty far, but they've got planes and trains and cars. I'd walk to you if I had no other way

Hej!
Det var länge sen.
Av någon anledning så funkar det inte att blogga från blogg.se appen, och har inte funkat sedan jag bloggade senast.
Har inte haft någon dator i Swe och har heller inte känt för att sitta vid någon.
Så förlåt för obefintligt uppdaterande.
 
Just nu sitter jag iallafall i min säng i London igen.
Många känslor.
Och det är jobbigt.
Planet blev försenat, 1,5 timme från Arlanda pga dåligt väder i London.
The funny part is.. att det dåliga vädret kom för 2 minuter sen, och jag har varit hemma i typ 40-50 min.
Så ja ja..
 
För en vecka sedan tog jag lite packning och tog tuben till Heathrow, baggage drop and so on.
Satt mig på flyget mot Swe, Arlanda närmare bestämt.
Krångel med flygtid hit och dit även då, men denna gång endast ca 15 min. Slutade med att vi var 20 min tidiga istället.
Jag klagar inte och pappa stod där och tog emot mig. Min fina fina pappa.
4 månader utan varandra, det känns i bröstet.
Jag var super hungrig så på order från mig så åkte vi till Max i Uppsala, gott.
Men inte lika gott som förväntat.
 
Väl hemma i gamla kära Viken så var det bara att svira om och hämta upp Sara, middag med min fina familj.
Grillat (också bestämt av mig, haha), fint väder och god mat!
Fläskytterfilé, halloumi, fetaostsallad, vanlig sallad, pepparsås och ett glas rosé.
Sommarfeeling!
 
Fredagen bestod av studentfirande för fulla muggar, av någon anledning så sov jag oerhört dåligt både natten till fre och lör. Den som väntar på något gott
Studenten var mysig och fin, Andreas min fina fina kusin var riktigt stilig i sin gråa kostym och man blev ju alldeles tårögd. Vilken storslagen dag! Tack!

På kvällen tog jag mig till GA/Arenan för lite fotboll, velade länge fram och tillbaka men bestämde mig tillslut för att åka dit. Sagt och gjort 20.51 tog jag cykeln hemifrån. Tight om tid och tydligen så var det super punka på cykeln och styret var helt vint. Jag cyklade iallafall.
Väl framme mötte jag halva släkten tror jag, kusinerna på mamsens sida. Trevligt! Tack för en fantastisk kväll!! :)
Tog cykeln hem snabbare än kvickt bara för att vara pigg och fräsch på lördagen.
 
THE DAY!
Efter en månad i olika länder så fick jag äntligen träffa min Mattias.
Hur mycket kan man egentligen längta?
Lyckligaste tjejen på jorden och vi hade en fantastisk dag, som avslutades med middag med min familj, lite vinmys hos Sara och en utekväll i Gävle. Avslutade dock kvällen ganska tidigt och tog bussen hem runt 1.
 
 
Söndagen sooov vi typ bort, jag hade ju inte sovit ordentligt på två nätter.
Sen rullade de på med lite "norrlandsfika" som Mattias själv skulle beskriva det, vi fikade mycket helt enkelt.
Frukost, fika hos min låtsassyster och sen fika hos min kusin.
Avslutade med middag med min familj och sen bio i Gävle!
 
Måndag morgon(klockan 08.15 närmare bestämt) tog jag mig in till Gävle, igen.
Tandläkarbesök
Lät M sova och så tog jag mig in dit, för bara 5 minuter snabbt koll tydligen. Älskar att åka till Gävle bara sådär endå..
Hem för att packa och duscha.
Lunch med hjärtat och sen skjutsade pappa oss till GÄVLE igen...
In på Bokia för en bok och sen till tåget vidare mot fina Sthlm.
Lite vemodigt att lämna Viken måste jag säga. Men det ändrades snabbt!
 
Mattias snälla pappa hämtade upp oss på stationen och så åkte vi hem.
Tog det lugnt, viiiiilade. Och så åt vi middag, underbart god mat.
Åkte sen ut till en brygga, mysfaktor och livskvalité.
Lycklig till tusen, precis vad jag älskar med sommaren.
 
Resten får bli snabb sammanfattning.
Tisdagen spenderades på stan och sedan åt vi middag hemma hos min pappaskusin som också bor i Sthlm.
Mysigt!
Jag och Mattias tog oss hem till honom för fotboll och så kom M's kompis Ludvig förbi. Trevligt!
Onsdag bestod av Gröna Lund, vi var där i ca 5 timmar. Haha! Sen tröttnade jag och M, tog färjan till slussen och sen tog vi oss vidare till Kransen för att jag skulle köpa lite schampoo på min tremännings/sysslings salong. Vidare för middag(UNDERBAR!!!!!) och så, hem tidigt och bara ta det lugnt.
 
Idag har det varit tufft, allting har känts jobbigt.
Jag har haft en av det bästa veckorna någonsin, jag älskar Sthlm.
Jag älskar farten och allt som händer. Påminner mig om London.
Men i Sthlm finns just nu allting jag älskar(eller iallafall väldigt nära), och i London finns bara nästan allt.
 
Men det är inte många veckor kvar här i London nu, sen ska jag tillbaka till Sverige igen.
Tusen tankar och tusen känslor, men det kommer att bli bra.
Be positive
 
Skulle äta middag med min fina Rebecka, men hon fick förhinder så jag köpte med mig mat från Wasabi. Har försökt att äta den nu i 2 timmar, den är väl kall nu dessutom. Men jag är inte hungrig, har inte lust.
Hatar den här otäcka känslan.
Jag tänker aldrig gå igenom det här igen, aldrig.
 
Hoppas allt ni där ute får en helt fantastisk midsommar och helg!
I'll miss Sweden these days.
 
XOXO
 
Bilderna är tagna från fb (jag har inte orkat ladda över dom från mobilen än) där av den dåliga uppladdningen.
 
Jag älskar dig. Alltid


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0