It's food all over the place

Maaaat.

Känns som om att jag inte gör något annat när jag jobbar.. Inte undra på att jag beställer mat hela tiden när jag är ledig... Haha latmask.

Igår gjorde jag stekt lax som serverades med en potatissallad innehållandes färsk potatis, senap, finhackad persilja, svart peppar och en liten finhackad charlottenlök :)
Det lagade jag till föräldrarna på jobbet. Barnen fick spagetti och köttfärssås(en av de STORA favoriterna). När jag kom hem så slängde jag ihop lite mat åt mig själv och provade att göra broccolimos för första gången i mitt liv. SÅ SJUKT GOTT blev det :) Aldrig mer potatismos, som alltid varit en favorit annars.
Till det så stekte jag en kycklingfilé och kokade morötter. Oerhört gott måste jag säga! Blev rester kvar så det ska jag äta idag igen :) Mumma!
Tyvärr var jag så hungrig igår att jag glömde att ta en bild.. Haha.

Hur som helst, idag har det lagats mat igen.
På lunchen fick barnen en av deras lunchfavoriter, tonfisk med lite majonäs och majs + pasta. Den går alltid hem! :)

Middagen till föräldrarna idag blir en tonfisksallad.
Jag har stekt två tonfisk filéer och skurit dem i bitar.
I en skål bredvid har jag blandat rödvinsvinäger, vitlök, rödlök, olivolja, kokta gröna bönor(heter det så på svenska?!?! greens beans?) och lite sallad.. Typ ruccola :)
Sen blandat i tonfisken och serverat med mörkt "fröigt" bröd och en citronskiva, ser gott ut även fast jag hatar tonfisk haha.
Återstår att se vad föräldrarna tycker :)

Barnen får sin ABSOLUTA favoriträtt ikväll, köttbullar i tomatsås med "fjärilspasta". Inte mycket som slår det i deras ögon, förutom pizza då förstås! ;)

Dags att sätta igång nu!
Enjoy your evening.
xoxo



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0